【オーバーウォッチ】近日公開するPTRのアップデートでロードホッグの弱体化が決まる。

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本日、新しいコントロールマップ”オアシス”が追加されたオーバーウォッチ(Overwach)ですが、Geoff Goodman氏が公式フォーラムにてPTRのアップデート情報をちょっとだけ言及していたのが目に入ったので記事にします。

Geoff Goodman氏

Coming soon! In fact we plan to have it up on the PTR asap (might be this week).

For a bit of tldr; for what the changes are:

Firstly, the hook victim will now move in to the position directly in front of Roadhog, rather than just a straight line towards him. There is a cap on how far ‘to the side’ you can be pulled, so you can’t just hook someone, spin 180, and dump someone off a cliff. This part (along with some other bug fixes) should generally make the hook feel more consistent as to where the victims get pulled.

Secondly, the line-of-sight check to see if a hook should connect or not is now checked from Roadhog’s position, instead of the hook’s position. This basically means the hook can’t connect to targets that Roadhog himself can’t see.

Lastly, there is a new persistent line-of-sight check back to Roadhog once the hook has landed. If this check fails, the hook breaks off and returns to Roadhog. This means if you get hooked and move out of LOS quickly (either you dashed, were falling, were pushed, etc), the hook will now break early and not pull the target.

Overall these changes will likely make Roadhog a bit weaker, but we’ll evaluate his performance once we get people playing him and make adjustments as necessary.

情報元:公式フォーラム

 

ダメダメな翻訳と個人的解釈は以下↓

ミスがあったらすいません。

 

近日中にPTRのにアップデート(もしかしたら今週中)

ロードホッグのフックに関して

一つ目、フックで捕まった対象は彼に向ってただ直線に移動するのではなくロードホッグの正面の位置に移動します。

これにより180度回転して捕まった対象を通常より近付けさせるテクニックができなくなります。

(正面にくるのでアナを引っ張った時の微妙に遠い間合いが改善されるかもしれません)

関連:[su_permalink id=”7020″ target=”blank”][/su_permalink]

 

二つ目、フックが接続するかどうかの視線チェックはフックの位置ではなく、ロードホックの位置からチェックされます。

これは基本的にフックがロードホッグ自身が見ることができないターゲットに接続できないことを意味します。

また、フックで捕まえた後も視線チェックの確認があり、その視線チェックを失敗した場合はフックが途切れるようになります。

(例えば、ロードホッグが崖から落ちて敵を道連れにしようとフックをしても、崖に視界を阻まれてしまったらフックが途切れ道連れにはできない。他にもフック中、ルシオのノックバックでロードホッグが壁に視界を阻まれてしまった場合も同様にフックが途切れる)

全体的にこれらの変更はロードホッグを少し弱くなる可能性があります。

 

 

 

6 コメント

  1. 上級者からすれば弱体だけど中級者からすれば強化だな
    ゲンジがくるくる回って釣ったはいいものの目の前に来なくて殺せないとき多いし

  2. 壁の向こうから無理やり引っ張られるみたいな状況はよく発生してたのでこれは嬉しい。
    でも、崖から落ちるときに道連れにするのはロマンだったよね

  3. 火力と体力と射程は据え置きなんかな
    嫌だなぁ、ショットキャンセルフックショットで溶かされるのは

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